Az aszfaltrétegek vastagsága közötti szintkülönbségek nincsenek táblával jelezve, így nagyokat lehet zökkenni, több kisebb baleset történt már a területen. Minden előzetes veszélyt jelző tábla nélkül olyan mélyedések és gödrök vannak a viszonylag jó állapotú aszfaltban, hogy az arra nem ismerős autós, még 40 km/h tempónál is kockáztatja kocsija épségét. Dunapataj előtt életveszélyes az út, keskenyek a sávok, az aszfalt széle töredezett, emellett az árok nagyon mély.
Az útszakasz felújítására uniós pályázaton nyert jelentős összeget az állam. A kivitelezéssel a Vegyépszer Zrt.-t bízta meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A megkezdett munkálatok leálltak, a folytatásra vonatkozó érdeklődésre a Vegyépszer Zrt. vezetői, illetve munkatársai kompetencia hiányára hivatkozva egymáshoz irányították riporterünket, érdemleges választ lapzártánkig senki nem adott.
Egyszer már leálltak a munkák: június 24-én adtunk hírt róla, hogy pénzügyi nehézségek adódtak. Akkor Monori Tamás, a Vegyépszer Zrt. területi igazgatója azt nyilatkozta szerkesztőségünknek, hogy amíg a financiális háttere meg nem teremtődött ezeknek a nehézségeknek, addig volt egy állási idő, ami a véghatáridőt nem veszélyezteti.
A baon.hu internetes portál szerint, több alvállalkozó azért nem dolgozik, mert a korábban elvégzett munkájának ellenértékét nem kapta meg. A határidő és az időjárás egyaránt szorít, az 51-es út Kalocsa – Dunapataj közötti szakaszát 2009. november 30-ig kell átadni.
Semjén Zsolt, a KDNP elnöke, országgyűlési képviselőnk augusztus 28-án a következő kérdéseket nyújtotta be írásban Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszternek: „Miért nem egyértelmű a felújításért felelős személy(ek) kiléte? Mióta nem fizetnek a munkát elvégző vállalkozóknak? Miért várat magára a folytatáshoz szükséges pénzösszegek folyósítása? Meddig kell még a Kalocsán és környékén élő polgároknak, illetve az erre közlekedni szándékozóknak életveszélyes úton közlekedni?” A miniszternek harminc napon belül, írásban kell válaszolnia a feltett kérdésekre.