– Ügyvezető Asszony! Mondana néhány szót az Utazás 2011 Kiállítás lényegéről, és annak jelentőségéről?
– Ezt a kiállítást minden évben megrendezik. Ezáltal a szakmának lehetősége nyílik arra, hogy bemutassa az adott évre vonatkozó ajánlatait. Ebben az időszakban már döntően készen van az egész éves programunk. Az első nap, a csütörtöki egy szakmai nap volt. Ekkor csak a szakma képviselőivel találkoztunk, de a kiállítás további ideje alatt már a látogatókat is fogadtuk. Egymást érték a forgatócsoportok, én pedig szinte fel sem tudtam állni a tárgyalóasztaltól, olyan sok volt az érdeklődő. A saját szempontunkból az új kapcsolatok létrejötte mellett nagyon fontos a már meglévő kapcsolataink tovább építése, valamint az új információk begyűjtése.
– A polgármester úr megbízása alapján Önök a várost is képviselték, nem csak a saját cégeiket. Jól tudom?
– Igen. Lokálpatriótaként nagyon fontosnak tartottuk, hogy a saját idegenforgalmi kínálatunk mellett a városnak is hírverést csináljunk, reklámozzuk Kalocsa értékeit, nevezetességeit, tehát azt, hogy miért érdemes Kalocsára látogatni. Különösen nagy hangsúlyt fektettünk az Érsekség, a kalocsai paprika és a népművészet hármas egységének megjelenítésére. A város részéről itt konkrét üzletkötések nem születnek, a cél az, hogy Kalocsára irányítsuk a figyelmet. Felvállaltuk az információs iroda szerepét, e mellett kombinált belépőjegyeket értékesítettünk a város múzeumaiba, de készítettünk prospektust a művelődési központ kiemelt rendezvényeiről is. A magunk részéről igyekeztünk méltón képviselni a várost a szlogenünk szellemében, mely szerint „Kalocsa egy mosoly Magyarország arcán”. A korábbi években is mi reprezentáltuk a várost, és a Porcelánfestő Manufaktúrával közösen a jövőben is szeretnénk ezt a szerepet felvállalni. Szeretnénk a kalocsai turizmus motorjai lenni.
– Jó, hogy említi a Porcelánfestő Manufaktúrát. Ugye, most is együtt képviseltek bennünket, kalocsaiakat?
– Igen. A Porcelánfestő Manufaktúra tulajdonosával, Szentesi Zoltánnal, és Tóth Ferencné pingáló asszonnyal voltunk a kiállításon, és a Dél-alföldi Régió standján kaptunk helyet. Tóth Ferencné pingáló asszony az attrakciójával fergeteges sikert aratott. Igen sokan voltak kíváncsiak a kalocsaiak kínálatára.
– A korábbi évekhez viszonyítva mit tapasztalt?
– Sajnos a gazdasági válság hatása az idegenforgalom területén is erősen érződik, ezért az idén a szakmából kevesebben képviseltették magukat, mint ahogy azt régebben megszoktuk. Ez külön is aláhúzza annak jelentőségét, hogy mi az idén is részt vettünk ezen a kiállításon.
– Úgy tudom, ez nem csak a hazai szakmának szóló rendezvény volt…
– A kiállításnak minden évben van egy hazai, és egy külföldi díszvendége. Idén a hazai díszvendég Győr városa volt, a külföldi India, és az ő képviselőjük is meglátogatta standunkat a magyarországi partnerével közösen, és konkrét ajánlatokat is kértek tőlünk. A külföldiek közül jelen volt még Horvátország, Szlovénia és Ausztria is.
– Magyar részről Kalocsa városa volt-e már korábban díszvendége a kiállításnak?
– Még nem volt sosem. Egyelőre ez még csak az álmainkban létezik, de teszünk érte, hogy egyszer még megvalósuljon. Lehetőleg minél hamarabb. Az eddigi gyakorlat szerint a hazai nagyvárosok voltak a díszvendégek, holott szerintem Kalocsa városa is tud legalább olyan értékeket felvonultatni, mint mások.
(Forrás: Kalohírek)