A turizmusfejlesztési elképzelések nélkülözhetetlen alapfeltétele a térségünkben megtalálható vonzerők és szolgáltatások rendszerezése, összehangolása, komplex turisztikai csomagok kialakítása egységes arculattal, majd azok hatékony marketing munkával történő eljuttatása a potenciális vendégek minél szélesebb köréhez.
Ehhez a térség önkormányzatainak és turisztikai szolgáltatóinak összefogására van szükség, amihez kiváló lehetőséget teremt a Magyar Állam és az Európai Unió által is támogatott TDM szervezet létrehozása térségünkben.
A turisztikai desztináció menedzsment (TDM) rendszer kialakítása a nemzeti turizmusfejlesztési stratégia egyik pillére. A TDM rendszer célja a turizmus versenyképességének növelése, a desztináció turisztikai teljesítményének fokozása, a látogatók megelégedettségének emelése és a turisták információkkal való ellátottságának javítása. A hatékony desztináció menedzsment szervezet a települések, kistérségek turisztikai szolgáltatásainak együttműködéséből alakul ki, minőséget nyújt, és ezáltal megfelel a turista elvárásainak.
A fentiekre tekintettel indokolt a szervezet létrehozása, melyben az előzetes egyeztetések után az alábbi települések és vállalkozások vesznek részt:
Kalocsa Város Önkormányzata, Dunapataj Nagyközség Önkormányzata, Hajós Város Önkormányzata, valamint a Kalocsa Korona Tours Dunapart Utazásszervező, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., a Kalocsa-Gold Tours Utazási Iroda Kft. és a Travel-Trans-Union Szolgáltató Bt., akik részvételével április 4-én megtörtént a Kalocsa és Térsége Turisztikai Non-profit Kft. társasági szerződésének aláírása.
Hagyományainkból adódóan (egyházi múlt, népművészet, paprika, stb.) nyilvánvaló, hogy leginkább a turizmus fejlesztése lehet az a kitörési pont, amely a város hosszú távú fejlődését elősegítheti. Az idelátogatók számának növekedésével új munkahelyek jöhetnek létre, és a vállalkozók bevételei is emelkedhetnének – mondta Simon Zoltán.
(Forrás: Kalohírek)