Pata József elmondta, hogy az üzem alapozási munkálatait szeptemberben kezdték meg. Az előző beruházásaikhoz képest a most épülő csarnok annyiban más, hogy méretei messze meghaladják eddigi épületeikét. Már a csarnok méretei is tiszteletet parancsolóak: 20 méter széles, 50 méter hosszú és 9,8 méter belmagasságú lesz. Ugyanis ekkora tér lesz alkalmas helyet biztosítani a gépek kiszolgálására beépített, 12,5t teherbírású, szerszámmozgató darupályának, a hulladékelszállító szalagrendszernek és a hulladéktartályoknak, valamint a nagyméretű gépeknek. A technológiai berendezések négy nagyteljesítményű ZANI sajtológépet fognak kiszolgálni: egy 400t nyomóerejű, nagy asztalméretű szervóprésgépet, két 500t-ás, nagy asztalméretű sajtológépet illetve egy 630t nyomóerejű présgépet, melyek alapanyag-ellátása és hulladékkezelése is egyaránt magasan automatizált lesz.
Jelenleg megkezdett fejlesztéseiket a Magyar Suzuki Zrt. vezetősége véleményezte és azokkal egyetértett. Az új csarnok üzembe állítása elmondása szerint azért szükséges, mert az új Suzuki projekt 2012. végén, 2013. elején veszi kezdetét, ezért a Pata Kft. jelentős darabszámú alkatrész gyártására kíván felkészülni. A vevői igények felmérésével arra az eredményre jutott a Pata Kft., hogy a kereslet megnövekedett a nagyobb méretű, több elemből felépülő, összetettebb alkatrészek gyártására, a kiemelten kezelt ,,A” kategóriás biztonsági alkatrészek gyártására és alkatrészek technológiai hegesztésére. Az ügyvezető hozzátette, hogy a termelési struktúra is átalakul. A Suzuki Zrt. igényei szerint az új csarnok egyben fokozatosan kiváltaná a gyár 22 db lépéses gyártástechnológiájú, kisméretű présgépét, hiszen a jelenleg gyártott termékeik között 500-1500 gramm súlyú alkatrészek találhatóak. Az új csarnok gépkapacitása már lehetővé tenné 2000-3000 grammos alkatrészek magasan automatizált, progresszív, nagyszériás sorozatgyártását. A létrejövő új préskapacitás mellé további hegesztőrobotokat kívánnak szolgálatba állítani, így a gyár hegesztőkapacitása 2013 év első félévében újabb egy, vagy kettő további robotcellával egészülne ki. A recesszió hatása a járműgyártó iparban ugyan még érezteti hatását, de bíznak a gazdasági helyzet javulásában és fejlesztéseiknek köszönhetően a jövőben lehetővé válik a vállalat személyi állományának 15-20 fős bővítése is.
(Forrás: Kalohírek)