Hatvanhat magyar termék és szolgáltatás kapta meg az idén a Magyar Termék Nagydíjat, a pályázatot kiírók tanácsa nyolc nívódíjat ítélt oda, és tíz szervezet adományozott különdíjat. A díjátadó eseményen Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes mondott köszöntőt.
Az elismeréseket szerdán adták át az Országházban rendezett ünnepségen.
Az idén tizenhetedik alkalommal kiírt Magyar Termék Nagydíj pályázat az innovációt, a munkahelyteremtést, az exportorientációt helyezte a középpontba.
Ebben az évben először ítélték oda a nívódíjak közül az életmű-díj elismerést, amelyet Esztergályos Jenő tanár, a tizenötszörös Magyar Termék Nagydíjas Apáczai Kiadó és Könyvterjesztő Kft. ügyvezetője vett át Kövér Lászlótól, az Országgyűlés elnökétől, aki átadta az általa alapított elnöki különdíjat is a Csomiép Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft.-nek, amelyet Mészáros Antal ügyvezető vett át.
Magyar Termék Nagydíj Pályázat Sajtókövete Nívódíjat kapott az MTVA és az MTI alkotói közössége, Régiók Díja elismerésben részesült a kolozsvári Sapientia Alapítvány és a beregszászi II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, Kárpát-medencéért Nívódíjat vett át Répás Zsuzsanna helyettes államtitkár.
Kövér László köszöntőjében a minőségi szemlélet fontosságát hangsúlyozta, amelynek terjesztéséhez a Magyar Termék Nagydíj pályázat is hozzájárul, mivel a legjobbakat díjazza, és mutatja, hogy a gazdasági életben működnek minőséget szem előtt tartó vállalkozások.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes a magyar nemzet egységének fontosságát emelte ki, hangsúlyozva, hogy a magyar állam támogatja a magyar identitás megőrzését, a közjogi egyesítést az állampolgárság megadásával, a Magyar Termék Nagydíj pályázat is szem előtt tartja az egységes magyar nemzet szemléletet.
Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke, a rendezvény fővédnöke elmondta, hogy a kormány és a vállalkozások az elmúlt években sokat tettek az innovatív, versenyképes termékek kül- és belpiaci megjelenéséért.
Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatal elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a márkaépítésre, a termékvédelemre egyre többet fordítanak a világban. Példaként említette, hogy 2011-ben 486 milliárd dollárt fordítottak márkaépítésre, 2008. és 2013. között a 100 legismertebb brand 19-24 százalékkal tudta növelni piaci értékét. A hivatal elnöke szólt arról is, hogy a magyar tudásintenzív ágazatok jelentős mértékben járulnak hozzá az uniós GDP-hez.
Kiss Károlyné, a Magyar Termék Nagydíj Pályázati Iroda ügyvivő igazgatója a kiíró tanács nevében elmondta, hogy a védjegyek odaítélése biztosítja a pozitív megkülönböztetést, szimbolizálja a magyar gazdaság talpra állását.
Az ügyvivő igazgató ismertette, hogy a szakértői zsűri több mint 100 pályázatot bírált el, a kiírókhoz csatlakozott Hipavilon Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség révén pedig a szellemi tulajdon védelme kiemelten jelent meg az értékelésben. A 18 pályázati főcsoportban díjazottak 34 százaléka budapesti, 66 százaléka megyei telephellyel rendelkezik. Az elmúlt tizenhét évben, vagyis a pályázat meghirdetése óta mintegy 486 nagydíjat ítéltek oda mintegy 3000 terméknek, szolgáltatásnak – mondta Kiss Károlyné.
A Magyar Termék Nagydíj pályázatot az Industorg-Védjegyiroda Minőségügyi Kft., a Hipavilon Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség, a Magyar Export-Import Bank Zrt. és Magyar Exporthitel Biztosító Zrt., a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (új nevén Nemzeti Befektetési Ügynökség), a Terc Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., valamint a Tüv Rheinland InterCert Kft. írta ki a Közbeszerzési Hatóság, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szakmai támogatásával.
(Forrás: MTI)