– Milyen benyomást szerzett az elmúlt egy hónapban? Erre számított?
– Vegyesek az érzéseim. Egyfelől nagyszerű és megtisztelő érzés egy város első emberének lenni, de a másik oldalon tisztában vagyok a helyzet súlyával és a pozíció felelősségével. Közel 18 ezer ember várja tőlünk az elmúlt időszak elhibázott lépéseiből eredő problémák megoldását és a kivezető út megtalálását. Egyértelműen kimondhatjuk, hogy az a felfogás, ami az elmúlt 20 évben városunk élén uralkodott elavulttá, beszűkültté vált, és október 3-án a történelem süllyesztőjébe került. Ugyan még az átvilágítások folynak és még egy jó darabig folyni is fognak, már most látszik, hogy az előző vezetés a város számos területén szervezetlenül, hanyagul végezte munkáját, és sokszor ésszerűtlenül gazdálkodott. Ez vonatkozik a hivatalra, az intézményekre és a város cégeire is! Rengetegen kérdezik, hogy találtunk-e konkrét visszaéléseket, esetleg felmerült-e a bűncselekmény gyanúja bármely ügyben is. Erre a válaszom: vannak „érdekes dokumentumok”, de az átvilágítások lezárásáig nem kívánunk ennél többet nyilvánosságra hozni.
– Milyen intézkedéseik voltak az elmúlt hónapban, a közeljövőben milyen átalakításokra számíthatunk?
– Az elmúlt egy hónapban személy szerint fél nyolckor kezdtem a napot és este nyolc előtt szinte egyszer sem sikerült hazaérnem. Négyszemközti megbeszéléseket folytattam a város vezetőivel, igazgatóival, és egyfajta állapotfelmérés folyik, aminek a célja az átadás-átvételen túl, az építő javaslatok becsatornázása, valamint a jövőbeni intézkedésekhez való információs alap begyűjtése. Ezen felül igyekeztem a város összes társadalmi csoportjával valamilyen kapcsolatba kerülni, volt olyan nap, hogy nyolc rendezvényen vettem részt. Nagyon fontosnak tartom, hogy élő, folyamatos párbeszéd alakuljon ki a város vezetése és lakói között. Az tisztán látszik, hogy ezt a munkát „one man show”-ként nem lehet játszani, mert akkor fizikálisan nem marad idő mindenre, ezért folyamatban van egy polgármesteri kabinet, tanácsadó testület kialakítása, amely teljes intenzitással 2011. január 1-jével fog működni.
– Mondana egy kicsit többet is a polgármesteri kabinet jövőbeni munkájáról?
– Lehet, hogy Kalocsán újdonságként hat ez a szervezeti egység, de ha figyelmesen szétnézünk a sikeresen működő önkormányzatok között, láthatjuk, hogy egytől egyig olyan struktúrában működnek, mint aminek bevezetését mi is tervezzük. Már a választási kampányban hangsúlyoztuk, hogy a bölcsek kövét egyikünk se hordja a zsebében, ezért az elmúlt időszakhoz képest csapatjátékban gondolkodunk, ahol mindenkinek megvan a szerepe úgy a döntés előkészítésben, mint a végrehajtásban, illetve a különböző területeken. Az új felállásban egységes pályázati rendszert kívánunk kialakítani az önkormányzat teljes területén, aminek koordinálásáért egy külön személy fog felelni, akinek a koncepciózus tervezésben is az élen kell járnia. De ugyanúgy külön felelőse lesz az önkormányzat kommunikációjának, aki egy személyben fog felelni a városi rendezvények felügyeletéért, a testvérvárosi kapcsolatokért, vagy sok más egyéb mellett ő hozzá fog tartozni a város honlapjának tartalmi szerkesztése.
Összefoglalva új szemléletű városvezetést építünk, amely munkához türelmet kérünk Kalocsa lakóitól, mert meggyőződésem, hogy ezek a lépések fognak közös sikerünk alapjául szolgálni.
(Forrás: Kalohírek)