A kormányhivatal országszerte felméri az intézmények állapotát és körülményeit, melynek során egyrészt keresik az egyszerűbb működés lehetőségeit, másrészt személyes ismeretségekre törekszenek. Erre azért van szükség, mert a kormányhivatal jelenleg olyan szervezeti struktúra kialakításán dolgozik, amely segítségével központosítani tudják a különböző feladatokat, ezzel egyszerűbbé téve az államigazgatást és takarékosabbá téve a működést.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a cél az, hogy a polgároknak ne kelljen 30 kilométernél többet utazniuk ahhoz, hogy elintézhessék ügyes-bajos dolgaikat, mindebben pedig az úgynevezett egyablakos rendszer lesz segítségükre, amellyel hatékonyabban, kevesebb időt igénybe véve intézhetik ügyeiket.
A tájékoztató központi témája Kalocsa szerepe volt ebben az átalakuló struktúrában. Kerényi János az érseki város tekintetében elmondta, hogy jelenleg 94 fő dolgozik a kormányhivatal keretein belül. – A legtöbb embert a Földhivatal foglalkoztatja Kalocsán. Fontosnak tartom, hogy az elkövetkező időben más intézménynél is hasonlóan precíz, gyors, hatékony és ügyfélbarát munkát végezzenek a kormányhivatal munkatársai. – mondta el Kerényi János, majd a jövő további elképzeléseit osztotta meg a jelenlévőkkel.
– Örömmel jelenthetem be, hogy Kalocsa járásközpont lesz, és ez természetesen mindenféleképpen azzal jár, hogy a térségnek meghatározó központjává válik – jelentette be a kormánymegbízott, aki emellett azt is hangsúlyozta, hogy az önkormányzatnak Kalocsa gazdaságának felvirágoztatásán kell dolgoznia, melyhez igyekeznek minden támogatást megadni.
A jelenlegi elképzelések szerint a 2013-ban megvalósuló új közigazgatási koncepció alapján Kalocsát is beleértve tizenegy járás lesz Bács-Kiskun megyében.
Az átszervezés után a járási központok kormányablakai lesznek azok az egységek, amelyek az egész államigazgatási rendszert közelebb hozzák az állampolgárokhoz. Az egyablakos rendszer működéséről Dr. Kovács Miklósné Dr. Molnár Ilona, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal főigazgatója elmondta, hogy az a cél, hogy egy ablakon keresztül minden hatósági ügyet el lehessen intézni.
– Ennek nem az a lényege, hogy felszámoljuk, vagy egy kupacba gyűjtsük a szakigazgatási szerveket. Hanem az, hogy az ügyfél azon az egy ablakon keresztül, a felkészített, nagyobb kompetenciakörrel rendelkező ügyintéző segítségével a szükséges ügyeit el tudja intézni. Ne neki kelljen begyűjtenie a szakigazgatási szervektől a szakhatósági eredményeket, vagy szakvéleményeket, és ne neki kelljen körbejárnia egyeztetni. – hangsúlyozta az előnyöket a főigazgató, majd a kormányablak mögötti munkáról elmondta, hogy a szakigazgatási szervek adják át egymásnak a feladatot és a beérkező aktákat ezek kötelesek egymás közt vinni.
(Forrás: Kalohírek)